تبلیغات
چگونه چاق شویم - 15 برنامه افزایش وزن برای چاق شدن

تصویر ثابت

-----------

اگر از لاغری خود ناراحتید و دوست دارید چاق شوید یکی از راههای مفید برای افزایش وزن استفاده از رژیم غذایی که غنی از مواد مغذی و کالری و انرژی باشد میتواند برای شما وزن دلخواه رو به ارمغان بیاورد. در اینجا چند نکته مفید از توصیه های دکتر تغذیه خدمت شما عرض میکنم:

1- اگر تغذیه خوب و مناسب دارید و غذاهای متنوع را با اشتها مصرف میکنید ولی هنوز لاغر هستید ، مشکل خاصی نیست در اینجا بدن شما نیاز به ورزش عضلانی و کششی دارد تا حجم قسمتهای عضلانی بدن شما افزایش یابد و ورزش علاوه بر احساس شادابی به شما در خوردن غذای بیشتر هم کمک میکند.


2- مراجعه به پزشک میتواند به شما کمک کند تا بااستفاده از معاینات پزشکی کمبود عناصر ضروری بدن مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، و غیره مورد بررسی قرار گیرد تا با استفاده از معیارهای مناسب داروهای مناسب برای شما تجویز شود.


3- اضافه وزن بهتر است به صورت تدریجی شروع شود چون یک فرد لاغر ممکنه وعده غذائی زیادی رو نتواند تحمل کند و معده آن ظرفیت پذیرش و هضم غذاهای زیاد را نداشته باشد تا خدائی ناکرده دچار درد های معده نشود.بهتر است بین هر وعده غذائی بین دو تا سه ساعت فاصله باشد یا اینکه در طول روز 4 تا 6 وعده غذا مصرف کنید.


4- دارو افزایش اشتها تنها در مواقع درمان و در دوره مصرف باعث افزایش تمایل به غذا خوردن میشوند پس از قطع یکباره آنها اشتهای فرد به تدریج کم میشود. ( به نظرم دارو میخواهید مصرف کنید تدریجی و کم مصرف کنید که حتی بعد از قطع شدن یا تموم شدن دارو اشتهای شما روی دور باشد)

5- مکمل های ویتامینی برای افزایش ویتامین بدن به کار میروند و در افزایش اشتها تاثیری ندارند.

6- از غذاهایکه پر انرژی و معدنی و دارای ارزش غذایی زیاد به حجم کم  استفاده کنید  که معده را هم زیاد درگیر خود نکند.

7- از مواد پر کالری و آبمیوه ها استفاده کنید.

8- خوردن اسنک غنی از انرژی (ساندویچ پنیر - ساندویچ و کره مربا یا عسل و کره - بیسکویت - بستنی - شیر - سالاد میوه  - شیر برنج - آجیل - میوه خشک - شکلات)، علاوه بر آن نوشیدنی های غنی از انرژی وکالری (شیر کاکائو - کاپوچینو - کوکتل میوه - کوکتل شیر و موز)

9- اول غذای اصلی خود را مصرف کنید سپس از سالاد و سوپ استفاده کنید

10-خوردن غذاهای غنی از پروتئین در هر وعده غذایی (شیر و فراورده های لبنی - تخم مرغ - پنیر - خامه - گوشت - ماهی)

11- اضافه کردن شیر خشک به سوپ یا سس

12- میتونید پنیر پیتزا به ماکارونی و برنج اضافه کنید و از میوه های خشک و روغ نزیتون هم در سالاد خود استفاده کنید. و استفاده از سبزیجات تازه و تخم مرغ در حین پخت غذا مناسب است.


13- یکی از راههای خیلی موثر مسواک زدن دندانهاست برای جلوگیری از پوسیدگی آنها و کمک در تغذیه سالم

14- از مصرف آب در حین غذا خوردن اجتناب کنید ولی به مقدار  یک فنجان یا استکان آب گرم بعد از غذا به شما در هضم غذا کمک میکند.


15- بهتره که به مدت سه ماه بعد از صرف صبحانه یکبار در روز از مکمل های ویتامینی استفاده شود. و بعد از غذا هم یکبار در روز از داروهای امگا 3 استفاده شود.


نظر خود را در رابطه با مقاله 15 برنامه غذائی افزایش وزن سریع مناسب چاق شدن بنویسید تا بتوانیم بفهمیمی که نظر شما در مورد مقاله ما چیست؟ لازم به ذکر است که این برنامه غذائی برای چاق شدن ترجمه شده از سایتهای خارجی است.




طبقه بندی: برنامه افزایش وزن،

تاریخ : یکشنبه 13 مرداد 1392 | 03:00 ب.ظ | نویسنده : وبگردی روزانه | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کانکس